22 Ağustos 2010 Pazar

Demokrasi....




Akil anlayamaz, yalnizca yalan söyleyebilir. …
Akil yalan söyler…. Akil yalan söylemeye son verdiginde,
kendisini silip ortadan kaldirir ve olusun tümlügüne yer acar.

Bunu bi kitapta buldum...ve ilgimi cekti...ilk basta cok sacma geldi..cünkü tam algiliyamadim...sonra bir kac kere
daha okudum...ve okudukca..sunu anladim ...gercekten aklim o an bana yalan söylemeye basliyordu...cok ilginc...
……..cünkü anliyordum….

Peki neyin yalani ...birseyi anlamak istedigimiz de saatlerce düsünürüz ….bazen günlerce ve beynimizi sirf o tek bir seye
adapte ederiz...sirf anlamak icin...ve bir An gelir ..."tamam anladim" deriz.
Peki gercekten anlamis olurmuyuz ?

Hayir tabi ki degil...sadece kendi inandigimiz... kendimiz icin ürettigimiz o anki Anlam kalibina koyariz o seyi…ve anladim deriz…bu ne olursa olsun….

En basit örnek…asirlardir…bi Tanri var deriz…(derler)…ama kitaplar da yazdigi gibi …biliriz cünkü hic birimiz bugüne kadar görmüs degilizdir onu….
Herkes kendi Anlam cercevesinde …bi Resim olusturur…kimi yasli bi Dede…kim bi Isik …kimi ise gözle görülmeyen büyük bir Varlik. Peki hangisi dogru…hangi mantik? hangi Resim ?

1 tane var bunu biliyoruz…o zaman aklimiz bize yalan söylüyor dimi…yani o kadar cok düsünmüs o kadar cok anlamaya calismisiz ki artik o kendi kendine bi Resim gösteriyor bize…ve al iste bu diyor…bizde inanip o dogruyla yasiyoruz.

Peki bu dogrumu ?

Zaten bu son Soru az sacma oldu...bunun kararini biz veremeyiz...versek bile dogru olmaz...dogru hep cogunluktur...

3 kisi AYA ...Günes diyorsa...sen ister hopla ister zipla...o Günes artik bir AYDIR... :) onlarin Akillari birbirine uyumlu calisiyorsa zaten yapicak bisey yok...dimi...ya susarsin...veya 3 kisi daha bulursun senin gibi düsünen...cünkü o zaman sen hakli cikarsin...ve bi bakarsin bu o kadar cok hosuna gitmiski...sen gider ...yumurtayi ...domates yaparsin ...nede olsa cogunluk su an sensin...bunu anlamaya AKIL bile yetmez iste....o yüzden zaten yalan olur...hmmm buna gelin biz o yüzden daha kolay bir Isim verelim ...Demokrasi diyelim...cogunluk haklidir...dimi :))!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder